Як адміністрації Тернопільщини приховано агітували за Порошенка

13 Березня 2019, 12:32
агітація сайти і ФБ ТОДА (1)

Обласна та районні державні адміністрацій Тернопільської області на своїх офіційних інтернет-сайтах і сторінках у соціальній мережі Facebook публікують повідомлення, які містять позитивні згадки про Петра Порошенка не лише у якості чинного Президента, а й кандидата на цей пост.

Хоча у статтях відсутні відкриті заклики голосувати за Главу держави, однак такі позитивні публічні оцінки його діяльності можуть опосередковано спонукати виборців голосувати за кандидата. Про це повідомляють спостерігачі «Опори».

Так, 24 лютого, у Тернополі в Палаці культури «Березіль» відбувся публічний захід «Форум єдності» команди Порошенка. У ньому взяли участь представники Тернопільської обласної державної адміністрації та Тернопільської обласної ради, а також відомі культурні та наукові діячі. На сцені залу вони висловлювали свою підтримку діяльності чинного Президента, який водночас є кандидатом у Президенти на чергових виборах. А ввечері того ж дня на офіційному сайті у рубриці новин та на сторінці в соціальній мережі Facebook Тернопільської ОДА з’явилася стаття «Микола Лазарович: Президент визначив два основних ворога України — Росія і бідність». У ній подаються тези із виступу Миколи Лазаровича під час «Форуму єдності» команди Порошенка. Стаття містить цитату, у якій історик торкається теми виборів та робить оцінку кандидатів, порівнюючи їх з чинним Президентом. Наступного дня цю статтю опублікували на своїх сайтах ряд держадміністрацій: Лановецька, Збаразька, Теребовлянська, Підволочиська, Козівська та Гусятинська.

Крім цього, на офіційній сторінці ТОДА у соціальній мережі Facebook з’явилися інформаційні повідомлення про цю подію разом із фото та відео матеріалами, які можуть мати ознаки прихованої агітації.

Громадянська мережа «Опора» направила інформаційні запити в ТОДА та декілька РДА Тернопільської області, з проханням дати відповіді на наступні питання: на виконання яких повноважень були опубліковані та поширені такого роду матеріали та чи було це здійснено з дотриманням норм виборчого законодавства?

В отриманих відповідях на запити зазначалося, що ОДА та РДА не реалізовували владних управлінських функцій, а здійснювали висвітлення інформації, яка стосувалася соціально-політичних процесів та громадсько-політичних настроїв країни, важливих думок, що випливали з аналізу її історичних процесів. Також було вказано, що матеріали розміщувалися не з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата на пост Президента України, що унеможливлює їх оцінку як виборчої агітації.

– У часі виборчої кампанії представникам прес-служби державних адміністрацій чи особам, які відповідальні за публікації на офіційних інформаційних ресурсах ОДА та РДА варто уважно стежити за дотриманням виборчого законодавства. Так, до прикладу, у частині 3 статті 58 Закону України «Про вибори Президента України» зазначено, що до передвиборної агітації не відносяться офіційні повідомлення в період виборчого процесу, без коментарів, які можуть мати агітаційний характер, а також відео-, аудіозаписів, кінозйомок, фотоілюстрацій про дії кандидата на пост Президента України, пов’язані з виконанням ними посадових повноважень, передбачених Конституцією України або законами України, – каже координаторка спостереження Громадянської мережі «Опора» за виборами в Тернопільській області Ольга Галушка.

Автор:
Репортер

КОМЕНТАРІ (1)

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

  • Катерина

    13/03/2019

    Чому приховано? В Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти з благословення директора Петровського та "свободівця", заступника директора Мисика, це здійснюють відкрито. Напевно вважають, що коли влада зміниться, їх з посад "попруть". І є за що.

Опитування

Чи вірите Ви, що з обранням нового Президента в країні настануть зміни на краще?