Українці масово міняють мотлох на продукти

12 Жовтня 2017, 17:38
45_main_new.1507558121

Українці все частіше міняють свої старі і непотрібні речі на продукти. Наприклад, за неношене взуття або колекцію книг можна виручити пару кілограмів картоплі. І якщо три роки тому такий спосіб використовували тільки жителі прифронтових містечок на Донбасі через брак грошей, то сьогодні ця тенденція поширилася на всю Україну.

НА М’ЯСО І БАНАНИ. Найбільше таких пропозицій зараз в столиці і обласних центрах – в Дніпрі, Одесі, Сумах, Луцьку, Житомирі та Харкові. Однак, зустрічаються оголошення і в маленьких містечках чи селах. На їжу міняють все що завгодно: взуття, одяг, біжутерію, декор, постільну білизну, посуд, книги, інші продукти і навіть побутову техніку. Переважно – радянського виробництва.

Іноді трапляються і досить екстравагантні пропозиції. Так, при бажанні за продукти можна отримати норкову шапку або навіть весільну сукню. “Сукня дуже красива, вигідно підкреслює груди. Можна приміряти в Києві у зручний для вас час”, – пише киянка Олена. Вона розлучиться з сукнею за овочі, рибу або м’ясо. До речі, саме ці категорії продуктів користуються серед міняйл попитом.

ШКОДА ВИКИДАТИ. Українці запевняють, що йдуть на такий обмін не через важке фінансове становище. Одесит Олексій розповів нам, що багато виставлених ним товарів йому не потрібні, а викидати шкода: “Розвантажую горище і гараж – там гори непотребу, який шкода відправляти на смітник, а комусь може стане в нагоді”. Олексій пропонує радянський чайний сервіз за три кілограми картоплі, а ось 14 томів Джека Лондона – вже за п’ять кілограмів картоплі або три – цукру. Одесит стверджує, що людям важко за такі речі платити, а от продукти, якщо вони вже є в наявності, віддати легко. “Якісь 50 грн я б сам краще на проїзд залишив. А їжу віддати не так шкода. У багатьох така ж логіка”, – говорить він.

Психологи пояснюють тренд особливостями українського менталітету. “Виявляється наша ощадливість. Українцям властиво накопичувати речі і важко викидати їх. Обмін – логічний вихід”, – пояснює психолог Лілія Вороніна. Експерт зазначає, що жителі Сходу три роки тому показали всім приклад: “Люди бачать, що так вже роблять, і думають, якщо це працює, чому б не скористатися. Так українці проявляють конформізм і економність”.

НЕ ТІЛЬКИ ЇЖА. Якщо тренд міняти речі на продукти – відносно новий, то бартер в країні відомий вже давно. На одному з популярних майданчиків з купівлі-продажу налічується близько 40 тисяч пропозицій щодо обміну. Пропонуючи свої речі, українці пишуть: “Обміняю на що завгодно”. Найходовіша категорія товарів – одяг і взуття. Далі йде електроніка – народ часто міняє свої застарілі смартфони і телефони. Третє місце за популярністю серед міняйл займають товари для дітей. “Сини вже виросли, а гори брязкалець і пелюшок залишилися. Не викидати ж їх”, – зазначає Ірина з Чернігова. Жінка розповіла нам, що вже встигла виміняти рюкзак для старшого сина і кілька іграшок для молодшого.

Автор:
https://ukr.segodnya.ua

КОМЕНТАРІ (0)

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Опитування

Хто з тернопільських політиків є найавторитетнішим?